دیدبان
با وجود عدم اکران

حمله گازانبری روزنامه دولت به "تلفن دیپلماسی"

حمله گازانبری روزنامه دولت به "تلفن دیپلماسی"

به گزارش دیدبان به نقل از فرهنگ نیوز، این روزنامه در صفحه 3 خودش با اشاره به مستند «تلفن دیپلماسی» که تازه قرار است سه شنبه این هفته در دانشگاه قم رونمایی شود نوشت: « در شرایطی که قوه قضائیه به موضوع مستند‌سازی علیه رئیس جمهوری وارد شده است، خبر رسیده که فیلم دیگری با عنوان «تلفن دیپلماسی» آماده اکران است.موضوع این فیلم، گفت‌و‌گوی تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی است. به گزارش رجا نیوز سایت گروه پایداری، این فیلم گزارشی از 100 روز دیپلماسی دولت یازدهم با نگاه به دستاورد توافقنامه ژنو  است که هفته آینده در یکی از  دانشگاه‌های قم اکران می‌شود. فیلم جنجالی «من روحانی هستم» که به ارائه گزارش «تحریف شده» و «غیر واقعی» از رئیس جمهوری کشورمان پرداخته بود با واکنش شدید رئیس مجلس و قوه قضائیه رو به رو شد. سخنگوی قوه قضائیه از ورود دادستان تهران به این موضوع خبر داد و گفت: «این فیلم مورد بازبینی قرار می‌گیرد.» هنوز محتوایی از فیلم «تلفن دیپلماسی» منتشر نشده اما منابع تهیه این فیلم عمدتاً مخالفان توافق ژنو هستند.»

اینها در شرایطی است که تلفن دیپلماسی هنوز اکران نشده است و اخبار دریافتی از این مستند هم حاکی از نظر جمع زیادی از نخبگان است که کارگردان این  مستند پای صحبت آنها نشسته است.گفتنی است تاکنون تلاشهایی از برخی نهاد های دولتی برای جلوگیری از اکران این مستند دانشجویی صورت گرفته است.

مستند تحلیلی «تلفن دیپلماسی» از جمله فعالیت‌های خودجوش جوانان فرهنگی است که با نگاهی تحلیلی دستاورد توافقنامه ژنو دولت یازدهم را بررسی می‌کند. سجاد هاشمی نویسندگی، کارگردانی و تدوین این مستند را انجام داده است و سید هادی حسینی فیلمبرداری و طراحی و جلوه های ویژه این کار را علی آهور برعهده داشته اند.

اولین اکران عمومی مستند تحلیلی «تلفن دیپلماسی» مورخ سه شنبه مصادف با 16 اردیبهشت ماه 93 در تالار شیخ مفید دانشگاه قم صورت می گیرد و حضور برای عموم آزاد است.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن